Finns Hassan på youtube?

Jag har haft städarhelg, i princip, och när jag städar måste jag lyssna på någon som pratar (med mig). Jag har ingen ljudbok på lager, men jag har fyra (trean fattas - vet du någort om det polismästare Eriksson?) Hassan-skivor som har gått varma. Bästa busringnigarna är "Blomsternisse", "Hökarängens blommer", "Nummerupplysningen", "Ordblind" och "Fel på telefon (live)". Jag gillar de där extrasnurriga ringningarna bäst, och ofta involverar de allas vår Fredrik Lindström. Han var liksom den som var allra bäst på de här supersnurriga där ingen egentligen förstår vad den andre pratar om. Kristian Luuk är var också bra på de där, och det fina med honom är såklart hans superseriösa röst. Det där är bara några exempel, men egentligen är alla ringningar helt sjukt bra (i alla fall de som är utgivna på skivorna).

I alla fall. Igår vårstädade jag (altanen, fönstren, planterade blommor, städade kaminen osv.), och idag har jag träningsvärk. Träningsvärken beror mer på Häslingbergsspårets (tror jag det var) alla backar, inte så mycket pga fönstertvättandet. Kanske häver jag mig ut i eftermiddag igen, kanske väljer jag att sitta på altanen och rätta.

Och så är jag sockerbakis. Jag och fröken mamma Jojo och jag kollade på två filmer (en dålig och en favorit) och tryckte godis och chips. Hujedamej.


Kommentarer
Postat av: Herr R

Jag vet inget om din tredje Hassanskiva.. ;) Men minns att jag fick just trean en jul i mitten/slutet av 90-talet, så den borde jag alltså inte ha snott av dig. Fast mitt ex är naturligtvis borta efter alla femtielva flyttar.. Men Hassan finns på Youtube om det är till någon tröst!

2012-03-28 @ 16:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0