En sammanfattning

Jag har nästan nästan vilat ihjäl mig det här sportlovet. Sovit, gått långpromenader med Chewboeoch städat. Fint det. Vi har dessutom varit ute på joggingpremiär, igår tog vi den första, något motvilliga från hundens sida, rundan och idag slog vi till på en morgonjoggingtur. Hunden gillar det litegrann, och mina lår gillar det tydligen massor.

Lovet avslutas med en mamma&pappa+syskonbarnhelg. Syskonbarnen är i mellanåldern nio och elva (typ i alla fall, tror grabben inte fyllt nio än). Vad gör man med en nästan nioåring och en nästan tonåring? Mamma och pappa får vara lekledare så står vi för maten, typ.
Dessutom har mamma&pappa nu blivit pensionärer, i alla fall så gott som. Vi firar eventuellt med champange, kanske dock när kidsen har lagt sig.

Så, jag som tjatar om att jag gillar barn men inte bebisar, håll gärna koll på om jag överlever helgen med två riktigt barn (inga såna där kvartingar som typ lille H och lilla V, och inga halvingar som lille Filleviking heller för den delen).

Fy bubblan vad den här våren börjat fint förresten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0