Irriterad

Jag blir så irriterad på folk som är lärare som har barn i skolan men ändå inte förstår hur det är att vara just lärare för de ungarna. Eller lärare överhuvudtaget. Jag har ett föräldrapar som ännu inte bokat tid för utvecklingssamtal, och mamman är just lärare. Vad är det om? Vill hon försvåra för mig ännu mer?

Vi i arbetslaget kommer att få ett gäng nya metorselever var, eftersom deras mentor varit sjukskriven sen i höstas och de därför saknar mentor. Fine, de behöver en mentor, men jag stör mig på att våra chefer inte tagit tag i saken. Jag irriterar mig på att jag inte vet hur det är att vara rektor och därför hoppas på för mycket av dem.

Jag irriterar mig på mig själv. Är det här allt? Livet lunkar på, jag är nöjd, men ändå inte. Blir det inte mer än såhär? kommer jag på mig själv med att tänka. Det är 2012 och det tycks vara nu allt händer, ändå är jag inte nöjd. Fast det är klart, det är i mars-april allt börjar hända, så kanske inte så konstigt att allt är lugnt nu och jag därför är missnöjd.

Bäst att jobba bort irritationen.

Kommentarer
Postat av: Toffs

Jag kommer vara just en sån där lärare, som inte för att vara tarvlig utan för att jag är förvirrad glömmer att boka in tid för utvecklingssamtal. När jag jobbade så bestämde jag helt enkelt en tid för VARJE elev och kunde de inte så fick de komma och byta självmant. Enklast så.



Tänk på att slappna av!



Kul att du bloggar igen, och att jag äntligen läser alla mina favoritbloggar igen...:)

2012-01-21 @ 11:25:20
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0