Tungt

Det är tungt idag, på många sätt. Eller egentligen mest bara på ett sätt.

Jobbigt:
Det är långt till påsk, och jag har dåligt med (nya, roliga, oslitna) kläder. Två satser som hör väldigt väl ihop i min värld och därför får dela på ett kommatecken.
Fjorton, på väg mot femton, suger. Inte bara för de stackare som är fjorton på väg mot femton utan även för oss vuxna.
Jag är så trött att jag känner mig som Bilbo Bagger på hans födelsedag i början av Sagan om Ringen.

Fint:
Femtonåringar som snart fyller sexton. Till och med de snarstuckna tjejerna.
Snön smälter och jag börjar återigen begripa mig på tonåringa med converse.
En del stjärnor (både gamla och unga) som uppskattar att man försöker.
Bob Dylan kommer till Peace&Love. BOB DYLAN!!


Världens kanske finaste Bob med världenas finaste låt.
I nian, tror jag att det var, skrev jag en "artikel" om honom. Det är ett av mina finaste skolarbeten.

Kommentarer
Postat av: toffs

fast jag tycker att The times they are a-changing och Desolation Row är mycket bättre :) Björn är lite Dylan-fantast, så han skulle säga Sarah... Skriver även under på tröttheten, och verkligen även på ungdomarna...:)

2011-03-25 @ 17:40:49
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0