Mindervärdeskomplex

Dåliga saker:
Jag har semester och är stressad över att det "bara" är typ fyra veckor kvar av semestern. Min gamla bästis fröken Norrland har inte ens börjat sin semester är.
Sommaren innebär mycket mindre kläder än vanligt och jag är avundsuk på alla de som inte ser ut som jag. Jag har en hel garderob med kläder som jag älskar och kan ha, men jag jämför och är arg på mig själv.
Jag är ledig och ägnar mig för närvarande åt att i princip avsky mig själv. Nyttigt? Nej. Jag måste bort härifrån, snart, eller börja jobba igen. Att bara gå hemma tar kål på mig, innifrån, långsamt, utan att jag ibland märker det.
Jag har inga böcker att läsa. Le pooh.

Bra saker:
Jag och jogging börjar komma överens. Det är till och med kul. Jag svettas som en gris och njuter.
Vi har bokat en resa till England, jag och fröken Norrland. Det ska bli...fint. Men nervöst. Det kan hända att avundsjukan sätter in. Då får jag blunda och räkna till tio, och tänka på att jag har en man hemma som tycker om mig en smula.
Chewbacca älskar mig vilkorslöst. Jag älskar honom tillbaka precis lika mycket. Vi går långa promenader i "skogen" och vid vattnet och trivs i varandras sällskap.

Men. Jag saknar jobbet. Jag saknar mina fina kollegor som alltid peppar mig och varandra. Jag saknar att ha ett syfte. Jag måste släppa detta och ladda batterierna pronto så att jag i höst kan bli den lärare jag vill vara.


Ur Chewboes perspektiv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0