Den andra nyheten

Det som hänt i Norge är fruktansvärt, det går inte att tycka annat känns det som. Jag avskyr hans åsikter och hoppas att det går att bekämpa dem med mer demokrti, mer öppenhet mot det okända och såklart mer kärlek.

Men. Något som berör mig lika mycket är det här med Afrikas horn. Jag har inte alls koll på vad som hänt, men somalier flyr till Kenya, och eftersom jag ändå lärt känna några somalier-svenskar under året känns det väldigt nära. En kvinna som just berättat en del av sin historia på nyheterna hade samma rörelsemönter som en flicka i min första klass, och när kvinnan på nyheterna pratade lät det precis som när flickan pratar.

Om nu Gud finns, varför finns all denna orättvisa och ondska?

Kommentarer
Postat av: ella

fin blogg du har! :) kram

2011-07-27 @ 10:53:12
URL: http://photobyella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0