Att sakna den tid som flytt

Jag hatar när julen är över. Det har jag alltid gjort, kanske av olika anledningar, men jag har alltid hatat tiden efter julafton. Dock har tiden för när hatet infinner sig flyttats. Förr i tiden var juldagen en plåga, sen, när julklappar inte längre var det viktigaste i världen och perspektiven flyttades, har tiden efter nyår blivit en plåga. Jag älskar december, hela advent faktiskt, och sörjer med själ&hjärta när den finaste tiden av året är över. Nu har jag bara herr Cs födelsedag att längta till... 

Vintern 2007 var rätt fin, för då började ett nytt liv.
Vintern 2008 är lite suddig, men nog började jag pedagogikkurs två av tre då?, och jag kommer ihåg att jag var sjukligt deppig innan den kursen drog igång.
Vintern 2009 bestod av förberedelser innan finafula Wolves.
Vintern 2010, förra året, tror jag att jag skrev klart en C-uppsats och laddade för nästa, samt den sista terminen som student typ ever!
Den här vintern, (2011 haha!) vilar jag på min första betalda semester NÅGONISIN. Samt tänker en hel massa på terminen som komma skall. Jag lärde mig massor om mig själv och små elever i mellantonåren och jag ska föröskla ta mig med mig några av de lärdomarna. Möjligen vågar jag prova mig fram ännu mer under den här terminen.
 (Engelskan flyter ju på bra, en elev sa att hon lärt sig mer den här terminen än hon gjort förut - och då hade hon sin nogranna mentor. Även om hon bara fjäskade tar jag med mig det! dessutom vågar jag så mycket mer i engelskan, kanske för att jag inte har så mycket stöd där? Fast svenskan är roligare, konstigt det där...)



Mycket tankar i knasigt inlägg. Det är därför jag har bloggen, tror jag. Det är alltid skönt att veta att den finns där, som en egen personlig coach där ute i cyberrymden.

För övrigt är jag och min käre C något sockerberoende efter julen. Haha vilken surpirse, liksom.

Lurar på att köra den där där 30 (31?) ämnen som cirkulerade omkring i bloggvärlden i slutet av förra året... Verkar som en bra skriva-av-sig-lista.
Men tills dess, må bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0