Jullov snart?

Om en vecka är det alltså jullov. Eller ja, en vecka och ungefär två tiimmar. Då slutar eleverna, och någon timme senare får vi lärare åka hem. Många kommer att ta med sig massa pärmar, böcker och papper hem, och några kommer säkert åka in till skolan under jullovet för att försöka få någon ordning. För ordning, det har det varit minst sagt dåligt med denna termin. Det har inte varit ordning på vare sig organisationen eller i mitt huvud.

Och nu är jag trött, så trött. Jag orkar ingeting idag. Ännu ett mail från en förälder sent igår kväll (som jag alltså såg imorse eftersom jag trots allt intenjobbar dynget runt) har gjort mig ganska nere, orkeslös och totalt viljelös. Jag tvivlar på mig själv, mitt yrkesval och hela skolan. Hur ska jag kunna specialundervisa 23 totalt olika elever i samma klass? Hur ska jag hinna med dem alla på 40 minuter, tre gånger i veckan? Jag förstår inte. Detta är mitt andra år och jag drömmer redan om pensionen. Jag önskar att jag var rnt 60, gammal, vis och nära pensionering. Hur nyttigt är det?

Och när ska man egentligen hinna julpeppa?

Är det något som är bra nu? Ja, att det bara är en vecka och två timmar kvar tills jullovet börjar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0