Tillbaka

Så, de är tillbaka nu.
De är fler än de var i våras, kanske är det för att det är så många namn att hålla reda på. Just mängden gör mig trött, jättetrött faktiskt. De två första dagarna var roliga, men kvällarna var ganska trötta...
Jag jobbar bara 80% det här året, det betyder att jag är ledig idag, och OMG vad det behövdes! Igår var jag killertrött, men släpade mig ut på en joggingrunda (bra flås, trötta ben) istället för att planera. Så planerat har jag gjort nu, eller försökt. Jag är inte så bra på att planera lektioner, tyvärr, jag är bättre på att vara på plats i klassrummet (inbillar jag mig i alla fall).

Årets klassuppsättning (haha):
Tre sjuor i svenska. (En supergullig, en större snackigare och en har jag knappt träffat än.)
En åtta i engelska. (Killklass, tävlingsinriktad som få, verkar jätterolig.)
En nia i engelska. (De har jag inte träffat än, men imorgon så!)
Förstärkt språk i nian. (Hua. Varje lärares mardröm. Ett gäng indivder som är där av helt olika anledningar. Jag fick eleverna från det som kan vara skolans...mest intressanta klass ((14 elever har FSV, det säger en del), men jag hoppas och tror NATURLIGTVIS att det ska gå bra.)

Kommentarer
Postat av: Toffs

Jag har hellre förstärkt språk i nian än i åttan, det är ett som är säkert...åttorna är hormonella och skolans pajasar, och har ett helt år på sig innan de inser att de kommer få betyg. Niorna är generellt sett mer engagerade eftersom verkligheten kommer ifatt dem.

2011-08-25 @ 13:16:59
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0