Sista dagen

I morgon är det sista dagen på VFUn. Och jag har ingen ny att se fram emot, för detta var absolut sista gången. Jag höll på att börja grina (nej Johan Glans, jag menar inte skånsk-grina utan resten-av-landet-grina) när jag sa hej då till min fina lilla klass (lilla och lilla, de är väl närmare 28 stycken och rätt odrägliga allihopa), men jag klarade mig ifrån pinsamthetstårar. Vi gav varandra en applåd sen kutade de iväg till klassmötet. Sorgligt. Jag kom på mig själv att önska att det var MIN klass. Jag vill ha en egen klass! Någon som har nån att ge mig?

Nu ska jag sufra till Platsbanken och dregla över lärartjänster.

(För övrigt firar vi sista dagen med att se Berthold Brechts Den goda människan. Ballt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0