Sista sommarlovet

Jag höll nyss på att skriva på facebook (eller var det twitter) att det snart snart är dags för mitt sista sommarlov någonsin. Men det stämmer ju inte! Det räknas det väl inte som sommarlov om man inte börjar skolan igen i höst? Och dessutom har jag ju faktiskt utbildat mig till en som alltid får sommarlov, på något sätt. (Jag tror att lärare kallar det just det, sommarlov, och inte semester.)

Sa jag att jag och mr Samhällskunskap satte betyg på uppgiften eleverna jobbat med under min lilla tid på skolan igår? I alla fall så gick det bra, vi var eninga om allt! (Även om jag tyckte att han var aningens snäll...)

Snart: Ventileringsseminarie.
Känsla: Nervös och illamående, som vanligt.
Tanke: Dagens lunch blir nog en ostmacka. Känns lagom, med tanke på dagens känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0