Jag hatar att jag älskar det

Men varför varför varför är jag så insnöad på Afrika?? Jag fattar det inte... Mest intresserad är jag alltså av östkusten, av någon anledning. Jag känner att det inte passar sig, jag är vit och längtar till kontinenten som dragit till sig vita kolonisatörer i århundranden (och fortfarande gör det, fast på helt andra sätt än förr naturligtvis). Jag tillhör den delen av världens befolkning som traditionellt sett kommit dit och tagit, utan att se några fel i det. Men så vill ju inte jag dit! Jag vill dit som om jag hör hemma, som om att det är naturligt och rätt. Något som känns omöjligt.
Men ändå inte. Jag vet att det är ett (flera?!) besök bara, det är inte mitt, det är deras, allas. (Tankarna snurrar bara jag tänker på det.)

Ändå.
Jag vill dit.
Herr C och jag har börjat planera, i tankarna.
Vi har tänkt ihop ett sparkonto, ett Afrikakonto?
Ett äventyrskonto?
Ett drömkonto.

Varför?

Kommentarer
Postat av: toffs

man SKA drömma. Det bara är så. Så keep on tycker jag.

2010-07-01 @ 20:08:11
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0