Januari

Nu är julen verkligen slut, även om jag inte tagit bort allt julstök än (det får vänta till nästa vecka såklart). Jag är mer ledsen än jag egentligen kan uttrycka, hela kroppen känner ledsamheten, precis som det är varje år vid den här tiden. Förra året var jag nog lite för nervös för att riktigt känna efter, men jag vet att efter-jul-deppen var där då med, mitt i alla Englandsfunderingar.

Jag hatar att sköna december, med sin kyla, snö, mysiga jullåtar på radio, julklappshets, julskyltning, pepparkakasbak med glögg och julkalender på tv (och dvd) är över.
Jag hatar att det inte blir någon första, andra, tredje eller fjärde advent på hur länge som helst.
Jag hatar att det inte går att köpa pepparkaksdeg hur som helst längre.
Jag hatar att dagen innan julafton, julafton, juldagen, annandag jul, mellandagarna och alla andra juliga dagar är som bortblåsta och inte kommer igen på typ 360 dagar.
Jag hatar att mitt Harry-Potter-i-december-maraton är slut, redan.
Jag hatar januari.

Nu är det bara att lägga julen 2009 i en minnesask och försöka överleva vår, sommar och höst 2010 i väntan på jul 2010. Hoppas att den blir lika långdragen och fin som förra årets (gud vad knasigt, det var ju typ igår!) jul. Jag var i Hallsberg nästan en vecka och hann med att fira en hel massa jul, åka på diverse små utflykter, träffa mina allra äldsta och käraste vänner, promenera med mamma och bara känna mig...glad. Den här julen behövdes efter höstens ångest och trötthet.

Nu ska jag ta tag i mitt liv, alternativt sätta mig och deppa en stund över att det redan är januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0