Juleljus

Idag har jag bara längtat till att dagen skulle ta slut. "Så, nu har jag klarat av första lektionen, nu är dagen snart slut!" tänkte jag imorse. Sorgligt. Som tur var höll de sig lugna, mina kids, mycket lugna! Och han jag var lite osams med i fredags var som vanligt idag. Tur att han är som han är! Missöfrstå mig rätt nu, jag gillar dem så ofantligt mycket, men just nu vill jag bara bara bara ha jullov.



Varför finns det inga gamla fina julkalenderavsnitt på youtube? Där finns ju allt annat?
Jag trodde att jag skulle jobba ett tag ikväll, men det blev inte så länge, dock kom jag på vad jag vil latt ungarna ska träna på imorgon, och det är ju alltid något.
För övrigt har jag två prov och en uppsatsskriving imorgon. En lektion är en pratövning + apostrophe-övningen jag hittade ikväll, och den allra sista går med största sannolikhet bort pga Luciaövning. Schysst onsdag!

Hjärtat svämmar ibland över, till exempel när herr C gör något halvspexigt och är sådär glad som bara han är, när lilla rara V ler med både munne  och ögonen när man säger något roligt, och när store Vivip delar ut hej då-pussar och kramar. Det är kärlek det!

Kommentarer
Postat av: Toffs

Då har vi haft en eländig dag båda två som det låter. Fast sjungit har vi gjort utan att för den delen skriva uppsats. Och jag utnyttjade skamvrån för en unge som absolut inte kunde sluta slå sin bänkgranne och som sedan tjöt för att jag inte respekterade henne... Att hon i sin tur måste respektera sina klasskompisar var en annan femma... Barn är små och onda ibland, och små och underbara ibland. Tur att de goda egenskaperna oftast väger över..

2010-12-07 @ 22:16:39
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: Herr R

Hallå Fröken Wallenlöv!

Det var länge sen jag var inne och kollade på din blogg.. Jag har blivit placerad i Askersund, ska bli en sån där myspolis som åker runt i skolorna och snackar om moral och trimmade mopeder, du vet såna poliser som fanns förr när vi var unga?(fan, nu känner man sig gammal igen..) Ska bli kul faktiskt!

Om ni har vägarna förbi metropolen i jul räknar jag med att ni hör av er!

Ha det, och hälsa C!

2010-12-21 @ 11:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0