Decembernatt (part 2)

Så.
Jag har inte skrivit på flera veckor. Jag har inte heller känt behovet, sorgligt nog.
Jag har inte läst bloggar regelbundet på flera veckor. Inte känt behovet.

Jag läser texter, kommenterar, dagligen. Jag pratar och integrerar på dagtid nuförtiden, något jag inte gjorde under åren jag pluggade.

Idag fick en grupp kids översätta engelska julord och uttryck, något som kickade igång i alla fall en av dem. Och jag säger som honom "nu började jag längta till julen!". (Sedan följde en hel lite historia om hur det är att vakna på julafton.)
Alla är helt uttröttade, ingen verkar ha så mycket energi kvar, alla vill bara sätta sig ner med en hel tillbringare glögg och dåsa bort till januari eller kanske februari. Men två veckor går fort, kanske lite fortare än det egentligen borde göra, med alla prov och inlämningar som ska hinnas med.

Peace on earth.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0