Innan frosten

Kanske inte så sjukt trött idag, och inte heller sönderstressad. Men nog är det konstigt vad uppsatser gör med stackars studenter, det är extrakilon hit och tankar dit, och så huvudvärk och koffeinkickar på det. Jag kan inte sluta tänka på C-uppsatsen, och ändå har vi knappt börjat. Jag har tjuvläst Toffs mästerverk, plus några andra jag googlat fram. Jag förösker inspireras utan att härmas, och kanske lyckas det. Idag har jag skrivit en sida, men det är mest tankar, saker som måste utvecklas.

Som grädde på moset har lille Chewbie börjat få rabiesanfall (han dreglar nåt så djävulskt) när han åker bil i buren. Det känns extra jobbigt. Det där med rumsrenheten har jag nästan slutat bry mig om, det är vi så vana vid nu att andra saker känns viktigare att stressa över.

Den där jävla Irishkursen är nästintill slut, men självklart ska vi skriva en liten uppsats där också, och vad i hela helvete ska den teoretiska approachen bli då? (Toffs, fattar du?)

Forfarande inga Falunbilder, datorn bor på köksbordet för tillfället. Kanske i jul när snön kommit, inte såhär innan frosten.

(Kanske beror min deppighet på att jag mest går omkring i mjukisar, skitiga tshirts och koftor hela dagarn. Igår uppvägde jag med att ha klänning på mig, och det hjälpte ju lite. Jag kanske ska klä upp mig nu på eftermiddagskvisten, såhär inför tvättstugan och allt.)


Terrakottaarmén. Eller ja, en liten del av den.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tycker verkligen att du ska klä upp dig! Lite fin klänning-lyx bara för egen skulle måste vara en fantastisk terapi =)

2009-10-01 @ 20:02:51
URL: http://pernillalindblom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0