Saker jag tänker på när det regnar i England

Jag har det bra här, det har jag det verkligen!, men det finns ändå saker jag saknar med Sverige (särskilt dagar som denna, mellandagar när det regnar och parken inte känns lockande):
Att baka bröd, helst tidigt en morgon innan frukosthungern kommit så jag och herr C kan äta nybakat bröd till frukost. Med svensk ost till, såklart.
Att cykla till herr M och fröken E för att klia kissarna bakom örat och säga hej till Fille.
Fil.
Vår lägenhet! På alla sätt och vis, trots att städningen tar betydligt längre tid än här.
Min egen fula gamla tjocktv, sedd från vår fina bruna tygsoffa.
De svenska skogarna, som är vackrast i världen. Helst tillsammans med de svenska sjöarna, som är de finaste i världen.

Men visst, jag kommer sakna vissa saker med England också...
Pubarna där man alltid kan få massa billig mat, där det alltid är öppet och okej att ta en öl eller två precis när man vill.
West Park, en väldigt välskött, stor och allmänt mysig park, mitt i en sunkstad som Wolverhampton.
BH's, deras billiga kaffe och underbara människoutiskt.
Tåget mellan Wolverhampton och Birmingham, det med sju stopp på 25 minuter. Jag älskar't.

För övrigt är jag rädd för att handla mer nu, tänk om jag inte får med allt hem? Men det är klart, inte kan jag ha 30 kg kläder här... Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0