Mental minneslapp

I Wales, på landsbygden, är vägarna så smala att två bussar inte kan mötas. Det kanske händer på flera ställen, men det är lite märkligt med tanke på att det går en del bussar just på den landsbygden. När vi åkte hem från den beryktade stranden körde vår busschaffis nästan sönder en annan buss. Det var kul.
I Wales, på landsbygden, går fåren lösa lite hursomhelst. Det är ett helt litet äventyr att åka buss, man får vänja sig vid tutningar och knasiga svängar, och ibland med ett och annat stopp.
Wales, jag älskar dig.

Just nu väntar jag. På en, två, tre saker. Mest två, den tredje är mer ett tidsfördriv.

(Jag orkade inte göra en kategori som heter funderingar om Wales, hade jag gjort det så hade det här inläggt hamnat i den kategorin. Bara om ni funderar.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0