Rast

Jag har tagit rast från skolarbetet och surfade (ja, inte på vågor alltså, utan på nätet...min bästa ögstadie-lärar-Wolfgang-imitation hittills!) in på Blondinbellas blogg. Jag gillar henne inte så värst, även om jag är imponerad av henne och respekterar hennes idee&åsikter och allt sånt (i sann Voltaire-anda), men det var inte det jag skulle skriva om (även om jag obehagligt ofta återkommer till ämnet Blondie nu för tiden...hmm...). Jag tänkte göra ett tråkinlägg á la henne för att skriva av mig lite och ta en rast.
I veckan händer på ett ungefär följande: skriva klart uppgifter, träna in uppgifter, läsa lite, rita lite vikingavärld á la lågstadiet, ha presentation (typ) imorn, slappa, springa, skriva klart tråk-essay, lämna in tråk-essay, kolla på diverse teckningar, bli indelad i grupp med superstöriga engelsmän, träffa Andy!, åka till Dudley, och sen är veckan slut.
Så, nu har jag skrivit en lista för mig själv, och nu behöver ingen undra vad jag pysslar med här borta i England. Teckningasuppgiften är synnerligen intressant, jag och Ingmar Bergman/Grodan Boll/den lille hoben känner oss flashbackade till mellanstadiet eller så. Fattas bara att vi ska ut på en field trip och kolla runor.
Enligt wikipedia är Dudley en jättetstad med 190 000 invånare. Vi tror att de har skrivit fel på några siffror, men vet inte riktigt vad vi ska göra åt saken. Nog för att Dudley har ett zoo med en tiger på skylten, men någon jättemetropol är det inte. Och om det är det, varför finns just bara det där lilla zooet där? Nåväl, vi ska i alla fall kolla in stället, de har nämligen en gammal ruin som kan vara värd att ha sett.

Nu ska jag polera klart mina mästerverk om diverse arbetarförfattare från the midlands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0