Är det konstigt att man längtar bort nån gång?

En gammal internetvän åkte på utbytesstudier samtidigt som mig, men till ett helt annat ställe... Jag har läst hans inlägg och funderat på varför i hela värdlen jag valde att åka till Wolverhampton. Det är ju inte direkt exotiskt. De enda djuren jag får leka med är (de förmodligen pestsmittade) ekorrarna i parken, och inte har jag några vågor att surfa på heller.

Fast å andra sidan...
Jag har redan klappat tigrar. Dock inte lekt eftersom detta var fullvuxna bjässar som mest lekte hårdhänt med sig själva, emn ändå.
Jag gillar inte för varmt väder, eftersom man helst ska bada då, och det är jobbigt med baddräkt och sånt i största allmänhet.
Jag gillar tidiga somrar och finfina vårar, och härliga höstar. Just nu är det runt 15 grader och sol här. Påskliljorna i parken står i full blom, fåglarna sjunger efter uppmärksamhet (även om de tystat lite mot för några veckor sedan då de var som galna) och ekorrarna festar på kvarglömda (tappade) popcorn (några fler som har vår och sommar i kroppen tror jag).
Jag gillar att bo i ett land med världens härligaste huvudstad, så är det bara!

  
  
Piccadilly Circus, London Eye, Big Ben och Houses of Parliment
Irländsk ölprovning, Tower Bridge, Camden market

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0