Angående läsning i sommartider

En vän till mig skriver ofta om böcker, mest om sådana jag inte orkar med, eftersom hon och jag har heeeelt olika boksmak. En annan vän ogillar ljudbäcker eftersom hon inte kan koncentrera sig, påstår hon. Jag skyller på att hon är smålänning. Jag tänker ibland på böcker, men på sommaren vill jag ofta inte ha med dem att göra. Orka ligga och läsa efter att ha lyft 15kiloskartonger i 22-gradig butik liksom. Nej! Ljudböcker får det blir, tyvärr gärna samma om och om igen. För ja, jag är en omläsare och omlyssnare, inte för att jag inte är nyfiken och vill pröva nytt, utan för att när jag älskar, då älskar jag järnet. (Det gäller det mesta i mitt liv, inte bara böcker.) Just nu är det Mankells Steget efter som gäller. Den och Villospår (bra på engelska också, har jag sett!) är nog världens bästa sommarböcker, mest på grund av vädret i dem. Och på tal om Mankell, han släpper (har släppt?) en ny Wallanderbok! Lindas svärfar (ellr möjligen barns farfar bara) blir mördad, och gamle Kurt dras in. I like! Vi har för övrigt lånat Kennedys hjärna, och jag hoppas den är lika bra som de senare Mankel böckerna varit (ååååh Italienska skor!)

Bra inlägg, som vanligt nu för tiden. Snart snart snart har hälften av mina fruktveckor gått (bara tre dagar + två veckor kvar då!) och jag längtar. För efter det blir det bara en veckas jobb till, sedan en resa neråt till en av mina absolut finaste vänner (hon som känner mig precis som jag alltid är) och sedan Kina. Gud vad jag tjatar.

Håkan är fortfarande bra.


Kärlek är ett brev skickat tusen gånger

Är det bara jag i hela världen som tycker att det är skitjobbigt att duscha?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0