HMPF! (big time)

Alltså. De flesta som känner mig, och har pratat om nationaliteter, vet att jag ogillar fransmän. Jag tycker att de allt som oftast är snorkiga, inbundna, osociala och allmänt otrevliga.
Nu sätts detta på prov. Min närmaste granne är en långhårig, skäggig fransman. Han behöver inte ens öppna munnen för att man ska se att han är fransman. Men jag tror att jag kommer tycka samma när jag väl bott nära honom i fyra månader. För nyss i köket, första gången vi träffades, ställde han inte en enda fråga. Jag pratade på, i lagom takt eftersom klockan här är innan nio, men jag ställde i alla fall några frågor. Han frågade inte ens vart jag är ifrån. Kanske härs det, men jag tror helt enkelt inte att han bryr sig. För sådana är de, fransmännen, I tell ya.



Till Toffs, eftersom youtube tydligen inte vill visa gårdagens video för henne. Hör kommer vårens danslåt i en annorlunda version:



Lady Gaga - Pokerface (live)

Kommentarer
Postat av: c

LAdy gaga är inte tillgänglig i Sverige...



Men va trevligt att du bor nära en Fransos =)

2009-01-22 @ 13:11:29
Postat av: Toffs

den vill som sagt inte...dumt. Jag förstår dig och din aversion mot fransmän, ibland är de konstiga...:-)

2009-01-22 @ 18:11:35
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0