England är också exotiskt...

Jag insåg just att en gammal bekanting åkt på utbytesstudier i vår, precis som jag. Jag valde Wolverhampton, han valde Sydafrika. Behöver jag säga att jag inte aaaaalls är avundsjuk eller bitter. Han har havet apnära, inte utsikt, men nära på. Jag har utsikt mot The Office. Typ. Men ingen David Brent i sikte än, tyvärr. Han fick välja lägenhet (lägenhet!), jag hamnade i ett rum med en halv heltäckningsmatta. Han har i och för sig problem med den afrikanska mentaliteten (tydligen visste han inte att afrikaner har sin egen speciella tidsupfattning), medan jag charmat receptionsgubbarna och får hjälp med allt.
Men ändå. Jag är avundsjuk. Jag vill också till Sydafrika! Det står ganska högt på topp-tio-listan över önskeresemål (kanske till och med högt på topp-fem när jag tänker efter), även om hela Afrika såklart lockar så är det ändå något speciellt med just Sydafrika. När jag läser hans resdagboksinlägg blir jag sjukt sugen på att i alla fall byta rum, till ett i en mindre korridor. Men hjälper det? Bara en flytt till ett mer exotiskt land skulle kanske hjälpa...
Behöver jag säga att jag MÅSTE handla något idag för att bli på bättre humör? Bara en lite...dagbok eller vadsomhelst, typ.

Kommentarer
Postat av: Anna

Har ingen kommentar till ditt inlägg utan ville bara säga att du gärna får komma hem nu! Ja å william tänker gå på kåren på inspark i kväll, inte för att vi har lust utan mest för att vi känner att vi börjar bli tråkiga å måste göra nå. Vi försöker desperat få ihop lite folk till en förfest, men d e svårt då vännerna är i England, stockholm, gravida, nykära, flyttar å allt va d e. Ditt sällskap skulle VERKLIGEN uppskattas i kväll. Nåja...kom just på, angående din fransman i korridoren, lova att om han någon gång bjuder me dig på något jippo, så svara nej tack å säg att du e "le tired"! Pöss på dig!

2009-01-24 @ 14:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0