Sega dagar

Jag sitter återigen med uppsatsen uppe, utan att direkt göra något jobb på den. Jag har lyckats ändra en sak i alla fall, ett clarify/unclear mindre att göra i eftermiddag eller kanske i morgon. Istället för att göra klart den förbenade uppsatsen lyssnar jag på Harry P och Fenixordern och blir arg på Percy, återigen. Det är den "värsta" i serien på många sätt; det börjar bli otäckt, det är synd om Harry mest hela tiden, det är mörkt och ledsamt och tonårsknakigt (inte så knarkigt, som tur är), men det är också ganska segt. Jag sitter och väntar på Halvblodsprinsen och den sista underbara boken. Istället för att skriva uppsats alltså.

I helgen ska vi upp till Sälenstugan igen. Kanske firar vi något stort där, kanske väntar vi, kanske funderar vi vidare på hur våra liv ska bli.

Julklappsjakten är igång, det känns bra! I och för sig bara två småsakaer, eller tre, fyra, om man räknar med grejerna som inte riktigt räknas, men det känns i alla fall skönt. Jag är alltid såhär halvorganiserad när det gäller julklappar. Jag är inte klar i november, men jag tar inte tag i det i allra sista sekund heller. (Fast jag har drömt att jag glömt köpa en massa julklappar den 23e december massa gånger. Hua

Istället för glory days är det slowly days här på Tallbacksvägen.

Kommentarer
Postat av: Cia

Vaaaa barn eller????

2009-12-09 @ 19:08:25
URL: http://ciiia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0