Väder och vind

Vädret här i Wolverhampton speglar ungefär exakt min sinnestämning, minut för minut. Kanske även dag för dag, men mest just stund för stund, liksom.
Idag har bilden som ska visa vädret, den på mitt skrivbord, ändrats hejvilt. Imorse var det sol och åtta grader. Vid lunch sådär var det risk för regn och 12 grader. Nu visar den tretton och strålande sol. Googles förstasida kör på den säkra stilen: en bild på en strålande sol med ett litet moln framför sig som häver ur sig några ilskna vattendroppar, och på det 14 grader varmt.
Och vet ni? Alla bilder har rätt. Ena stunden regnar det, andra skiner solen, sedan börjar det hetsblåsa för att gå över till allmän mulenhet, för att sedan bli lite trevlig sol bakom några spirdda glad, vita moln.
Och vet ni? Precis så har mitt humör varit idag. Än hit och än dit, än upp och än ner. Jag vet liksom intee vad jag ska tro! Jag har gått från glad, peppad, trött, grinig, pigg, positiv, trött-så-jag-vill-sova, peppglad igen, hyper och nu senast nöjd.
Kanske är det Vädret som styr mig, eller också känner sig Vädret bara extra samarbetsvilligt idag och helt enkelt följer mig. Hursomhelst så hoppas jag att dagen slutar precis såhär som den är precis nu; solig och varm och bara llmänt glad.


Gatan där jag bor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0