stream of consciousness

riskakor med vinäger smak svider på läpparna jag borde inte ha köpt sådana men jag troode ju att jag skulle bli lite mer engelsk om jag köpte sådana men jag vill nog behälla min svenskhet lite till fast Eva från polen trodde att jag var en tvättäkta britt men det tyckte Beth var konsigt och det är ju lite både och jag menar jag vill ju låta inte för svensk som om jag kom från Göteborg och försökte prata engelska för alla vet ju att de har världens sämsta engelska med värsta svenska accenten men visst jag vill vara svensk också så det gör inget bara de förstår mig och det gör jag förresten så är jag nog i alla fall den som kan litteratur mest i den gruppen jag var i princip klar med min analys av Kafka eller kunde ha varit om de hade gjort NÅGONTING men ingen hade ju såklart gjort något ibland är det jobbigt att vara före alla andra fast det är klart jag har tre essays och skriva till den fjärde maj typ det är ungefär lika många ord som Harry Potter-uppsatsen jag gjorde i vintras tillsammans alltså och den var jag klar med väldigt fort jag läste den förut idag för C skickade den till mig och den är såååå braaa jag är typ stolt över mig själv för den och jag tror inte jag är ensam om det jag menar herr Land gav mig ju VG och VG för mig är sjukt bra så är det bara jag vill egentligen inte orka få högsta betyg på allt jag gör för det spelar ingen roll jag vill bara bli en bra lärare fy fan vad jag är orolig att jag ska misslyckas som lärare jag vill bara bli som herr Land eller min gamla rara engelsklärare eller galna religionslärare från gymnasiet de var så bra sådan vill jag bli men tänk om jag inte klarar det vart ska jag då ta vägen vad ska jag då göra jag vill ju skriva också egentligen men jag vet inte vad jag önskar jag kunde skriva som Toffs men jag har inte hennes fantasi och kreativiet jag hoppas att hon doktorerar i något bra litterturträsk och att fröken Ingmar Bergman doktorerar i något skumt socilogiämne för de är bland de smartaste på alla sätt och vis jag någonsin träffat och de är inte bara smarta som en viss mattekompis jag har alltså hon är bara smart på siffror men är helt värdelös socialt sätt utan de här två är så fina människor och så kan de så mycket jag beundrar dem så nästan lika mycket som jag beundrar C fast jag kanske inte säger det så ofta nu när jag är i England för det är så himla svårt att uttrycka allt jag vill känner tänker på telefonen jag kan inte säga allt jag vill säga till honom jag saknar honom så fast min hjärrna och kropp kopplar bort det för det blir för svårt annars men jag vet att vi hör ihop som Ron och Hermione och att vi säkert dansar till "Jag dansar aldrig nykter" någon dag och kanske till och med får massa barn med ljust lockigt hår och väldigt många konstiga idéer och alldeles för mycket känslor hit och dit och varför i hela fridens dar är franska människor så konstiga det kommer jag fundera på till jag blir 98 och ligger på dödsbädden och det kanske jag ska doktorera i...

Gud det där var skönt.

Kommentarer
Postat av: Toffs

ger tummenupp till ditt härliga streaming flow!!

2009-04-03 @ 20:22:39
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0