Skånska tjejor

Om jag var tvungen att välja, av någon anledning, skulle jag alla gånger välja fröken Andersson före fröken Gynning. Visst, Emma Andersson är kanske inte världens brightaste, hon har inte gjort så mycket egentligen (förutom att vinna Robinson, väl?) och nu är hon praktiskt taget gift med en hockeytönt där borta i staterna.
Carolina Gynning däremot, som egentligen räcker att kalla vid efternamn, började sin bana på likande sätt, fast lite mer smaskigt, instängd i ett hus istället för på en ön. Sedan har hon...ja? Varit med i TV? Målat tavlor? Varit med i...media? Jag har ingen koll egentligen, för så ball är hon inte, enligt mig alltså. Visst, jag charmas en smula av henne när hon sitter och pratar med herr Luuk, men med honom är alla tomtar och nötter mysiga tycks det som. Gynning är tydligen i lag med herr Kleerup nu, en man som skrivit åtminstone en bra låt, och tydligen blivit utnämnd till Sveriges bäst klädde. Och jag skulle välja helt beroende på vilken man de (tillfälligt) valt, hade jag gått på fröken Gynning. Men så ofeministisk i mitt tänk är jag inte. Jag utgår från dem själva...eller mediabilden av dem.
I alla fall. Andersson vinner lätt, hon är...någonting. Jag tycker bara hon är ball.
Kanske har det att göra med att jag förknippar Gynning med en radiostation som "blandar dagens hits med det bästa från igår" (my ass!), och framför allt dess morgonprogram med två (tre? fyra? fem?) skrikapor. Andersson däremot, hör för mig ihop med Morgonzoo, mina morgonhusgudar (mycket på grund av Roger såklart). Kanske är det därför jag väljer som jag gör.
Kanske har det att göra med att jag inte klarar av Gynnings blogg. (Heltråkig, enligt mig.)
Jag vet inte. Ibland får man bara ogilla vissa och gilla vissa andra mer. Helt utan anledning.
Ett minus till Andersson; jag hittar då ingen blogg. Trist.

Ett väldigt nödvändigt inlägg, inte, men jag har inget bättre för mig, och kände för att kabla ut mina känslor såhär påå morgonkvisten. Alltid roar de någon, nånstans, nångång. Och för vad gör det om hundra år?

Ett som är klart: Thank God it's Friday!

Kommentarer
Postat av: Toffs

Instämmer också i att emma är bättre än gynning. Hon skrattar snyggare, är mer ödmjuk och verkar faktiskt inte vara helt kookoo, vilket är fallet med gynning...(märk väl att jag pratar om henne som efternamn för att tydligt distansera mig från henne...)

2008-09-26 @ 09:45:42
Postat av: Toffs

Du tycker också att "äntligen mårgån med Aaadam å Gry" är gräsligt? Jag klarar inte av att höra skiten... Rix äger!!

2008-09-26 @ 09:47:21
Postat av: Toffs

ja du det blir ingen ordning på vare sig blake eller wordsworth... jag är dessutom helt slut, har cyklat massor idag och ska ta en långpromenad. frisk luft är bra för plugghjärnan, har jag hört...

2008-09-27 @ 17:03:27
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0