Paus

Ibland får man ta en paus. Jag tar min NU och funderar lite över ABBA, istället för Nineteen eighty-four...
Vi (jag, herr C, mamma och pappa) såg ääääntligen Mamma Mia! i lördags, det kan jag ha nämt. Och hur vi älskade den! Den var så överförväntan skön och charmig och härlig!
Men min största fundering är fortfarande denna: hur genial måste man inte vara för att lyckas få ihop en hel musikal (och sdean film) av ett gäng låtar man skrev för en sisådär trettio år sedan? För det är ju just precis detta de gjort, herrarna Andersson och Ulveus. Jag begriper det inte, jag som knappt kan avsluta ett mening jag påbörjade för trettio sekunder sedan.




Gud vad jag älskar ABBA. (Det, for sure!, har jag i alla fall ärvt av min pappa.) 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja den va helt super duper mega wonderful! (Å så klatschigt d lät...)

2008-09-04 @ 08:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0