Innan frosten

Jag längtar till vintern.
Nåt så ohyggligt!
Det började på Kristallengalan, som jag flipprade förbi i alla hast, där julkalendern var nominerad till bästa barnprogram. Då. Då började jag längta. Efter vargahösten, efter vintern (dock en sådan med snö). Varma jackor, stickade tröjor, långkalsonger, tjocksockor, julsånger, adventsmys, pepparkakor, lussekattsbak, glögg, julpyssel, julklappsshoppingsångest, stjärtlappsrejs, julgodis, tända ljus... Och allt det andra.
Min C hatar vintren, han är en sommarpojke bigtime. Men kanske kompleterar vi varandra bra.
Nåväl, nu ska jag ta på mig en extra tröja, vattentålig jacka, ge mig iväg till skolan och drömma om vintern.

Until then:



Yey, jag har ÄNTLIGEN lärt mig!!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vintern är ju underbar! Du är inte helt ensam om att längta redan nu :)

2008-09-14 @ 14:57:41
URL: http://amandalagerquist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0