Helgen so far

Okej, efter gårdagens frosseri (grekisk meze = en miljard rätter = vi åt upp alla) är jag rastlös och hungrig. Typ.
Jag har förvisso skrivit klart Blake, fuskade ner några rader om att hans tema är människans oskyldighet innan vi blir erfarna, och han visar det genom att låta barnen vara fulla av glödje och förundran. Blabla.
Jag får ta tag i allt annat imorn istället. En söndag. Den heliga vilodagen. ?.

Jag borde:
Ta reda på lite om Byron, Keats och Shelly inför tisdag.
Skriva ett "välj mig"-brev till Nottingham.
Börja ta tag i nästa veckas plugg.

Men. Who am I kidding? Det är lördag, 17.15. It ain't gonna happen. Jag tänker leva efter devisen "imorgon är en annan dag" och gå och störa frabror C en stund.

Vad kan man göra en sömnig lördag som denna?
Jag känner för en massa saker, samtidigt som det vore skönt att gå och lägga sig och vakna upp...lagom till första advent?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0