Det är bara hittepå

Som den extremt duktiga eleven jag är (jag har idag fått höra från en väldans trött fröken B) snöade jag totalt in på veckans uppgift i sociolungisticskursen. Jag sitter nu och letar egna sidor till det, dock på svenska, så helt relevant är det inte.

Nya favorituttryck jag tänker börja använda så snart som möjligt (som kan ha varit poppis för sisidär en tio år sedan - ännu bättre!):
Hej kom och hjälp mig! - Vad är det för skåp Mange träffat? - Vet inte, hon ser ut som hej kom och hjälp mig...
Inte min påse (eftersom jag överanvänt Not my cup of tea den senaste tiden) - Ska du med till Donken? - Nej, pommes är inte min påse!
Connexminut - Seminariet är slut om typ fem connexminuter.

För fler valfria exempel se Slangopedia och Luxikon.

Det får duga för nu. Borde ut och...springajoggalufsagå. Och sedan ta tag i "den feta boken" som herr H brukar kalla gamla Jane.
Ikväll, mina vänner, är det säsongspremiär för världens bästa serie!
Hörde jag POPCORN?

Kommentarer
Postat av: Toffs

hahahahahaha... ja, herr H är lite märklig får man säga. Fick höra av fröken V att knubbfinger tvekar om hon ska bli lärare...wonder why?! flina

2008-10-01 @ 11:58:29
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0