Svar på tal

Eftersom stronge herr R inte har blogg, inte vad jag vet i alla fdall, svarar jag såhär här:

Nej, jag förstår inte att du blev underkänd på etikdelen i en praktisk examination. Det övergår mitt förstånd, och jag skulle bra gärna vilja se hur de där tomtarna på P-högskolan tänker och bedömmer. Men vad jag vet är att ibland är högskolelärare helt knasiga och faktiskt en smula inkomptenta. Och vad jag vet är att stronge herr R kommer bli en av de bästa utövarna av de yrket, faktiskt någonsin tror jag. Han passar liksom. Och skulle han ändra sig, och tycka att P-yrket är dumt, kan han alltid bli lärare tycker jag. Kanske i historia, kanske i skogshuggeri, han skulle passa som båda tror jag. Fortsätter han på den bana han gett sig in på har han nog mycket kvar att lära, och något av det han måste behärska är att ibland anpassa sig efter vad lärare tycker och tror och känner, även om det inte följer den egna övertygelsen. Det gör jag ofta, även om jag skriker emot innombords och får skit för det lilla som syns igenom.

Men detta är bara vad jag tror.
Vad jag vet är att jag ska cykla till Högskolan och lämna in en ansökan om en helt annan framtid. Hur ska det gå?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0