Stora tankar (2)

Om någon klagar på att jag har för svårt att bestämma mig, då säger jag "jag är modernist!"
Om någon klagar på att jag är grinig och sur och svår att kommunicera med, då säger jag "jag är modernist!"
Om någon anser att jag är för pesstimistisk och inte ser det sköna i livet, då säger jag "jag är modernist!"
Om någon säger att jag är stressad och har problem med min tidsuppfattning, då säger jag "jag är modernist!"
Om någon säger att jag ljuger och förfalskar, då säger jag "jag är modernist!"

För si, så var de, de där gubbarna i mitten av förra seklet, och sådan är jag idag, i början av det här seklet. Konstigt va?

(PS. Vilken -ism är du?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0