Pensionär

Jag längtar till jag blir pensionär, för då får jag:

- Gå upp kvart i fem för att jag inte kan sova längre (nu sover jag gärna till kvart i sju-snåret, och det är på tok för länge!)
- Äta minst två frukostar eftersom att jag går upp så himla tidigt
- Äta lunch vråltidigt
- Äta middag vråltidigt
- Köpa mycket karameller, men inte äta upp dem (för det är sådant pensionärer gör)
- Spana på grannarna "i smyg" (det gör jag i och för sig redan nu, men det blir mer okej om sisådär femtio år)
- Börja fila på hur min begravning ska vara
- Vara hur tjurig jag vill på vad jag vill i min omgivning
- Äga en rullator att köra jättefort med

Nu ska jag äta lunch vråltidigt. Men jah kompenserar det med att se ett avsnit SATC, för att inte kroppen ska chockåldras fyrtio år liksom.

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, det där med karamellerna stämmer på många pensionärer!

2008-10-23 @ 13:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0