"Back in the days"

Att slumpmässigt välja en blogg att läsa gör att jag får något slags perspektiv på livet, och på tiden.

En trettonårig flicka går igenom alla viktiga händelser i hennes liv. De flesta av dem tycks ha ägt rum under de senaste sex månaderna.

En femtonåring lägger ut ett kort på en grupp små människor och skriver att " det var back in the days", som om hon minns tillbaka med glädje.
En ung tonåring berättar av vad som hänt idag i skolan, en annan vad hon hade på sig fram till för två minuter sedan då hon bytte och tog en ny dagens-outfit-bild.

Jag går igenom de viktigaste händelserna i mitt liv. Den senaste inträffade för över två år sedan.
Jag ser tillbaka, hittar bilder tagna någonstans runt millieskiftet, och lite efter, och tänker "det var back in the days".
Jag försöker se framåt med hjälp av det som redan hänt, försöker ta mig framåt från nuet. Mina kläder varier, såklart, men oftast ser ni mig i byxor jag kan röra mig någorlunda fort i.

Vi ser tiden olika. Vi ser på livet från olika håll. Det är självklart, men ändå svårt att förstå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0