Val, val, val...

Snart är det val i landet där borta, bortanför "pölen" som den ibland kallas i filmer därifrån och hos vår närmare granne som också pratar engelska.
Och vi är trötta på valet. Trött på trött. Trlttare på det än Idol faktiskt.
Överallt i media: Valet. Svart eller vit? Typ. (Där svart för en gångs skull är god. Eller?)
Överallt på bloggar: Idol. Helst handlar det om Lars. Om han är genialisk eller en idiot som ställer upp på något han visste spelreglerna för, något han hatade.

Jag hejar på svart. Det gjorde jag nästan redan Kvinnan var borta. Kanske är jag hjärntvättad, kanske tycker jag bara att det är dags.
Jag tycker Lars verkar ball.
Så enkelt är det.


En ännu enklare sak: nu är litteraturen slut, och vi slipper i princip chubby fingers.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0