Startpaket a la moi

Jag har blivit en sann hejare på att sno gerjer från andras bloggar. Häromdagen var det addspirits lista jag snodde, den om vad som hände när och sånt där nyttigt (som jag sedan hittat lite överallt så det var kanske inte hennes idé menmen!).
Nåväl, nu hittade jag en annan lista hos snyggaste Anna (nej vad säger jag! näst snyggaste såklart!) som jag gått och klurat på mellan alla grubblerier runt "B-uppsatsen".

Såååå,
here's the fröken Wallenlöv starterkit!:

Böcker:
Sven Nordqvist - Alla Pettson&Findus-böcker (därav min passion för katter)
Henning Mankell - Alla Wallanderböcker (därav min passion för litteratur) och Italienska skor (för att den är VACKER)
Jane Austen - Stolthet och Fördom (därav min passion för kärlek)
Alex Garland The Beach (därav min passion för resor såklart!)
JRR Tolkien - Trilogin om Härskarringen (för att de är så välskriva och mysiga och spännande och allt!)
Jan Mårtensson - Alla Homanböckerna (trots att de är lite töntiga, men så bra!)

Filmer:
Djungelboken (det är ju jag!)
Robin Hood - Prince of theives (jag är en öventyrsälskare av stora mått)
Dogfight (jag ääääääälskar River Phoenix, och är sjukt kär i såna pojke-faller-för-fin-på-insidan-flicka)
Amelie från Montmartre (ett måste i en tjejs startpaket tror jag bestämt)
Grabben i graven brevid (min genom tiderna bästa, som jag alltid återkommer till)
Änglagård (jag är en bondtös i själ och hjärta)
Sällskapsresan-filmerna1&2&3 (speciellt till olika högtider - ettan till jul, tvåan till nyår och trean till midsommar)
The Holiday (ny måbrafilm med min hemlig crush Jack Black)

Skivor:
Säkert!-skivan, vad den nu heter
Lars Winnebäck - Singel och Daugava
Travis alla album
Alla mina egna blandade, mest de från Skottland och Morgonskivan från Rosa bussarna
The Libertines - men jag kommer inte på vad den heter...den med The man who would be king och What became of the likley lads ni vet
Mika - Life in cartoon motion (Bejing!!)

Jag har inte så många skivor, jag är inte en tjej som håller mig till en artist, jag blandar. Men jag lyssnar absolut inte på blandad musik, jag håller mig till pop. Så är det. Egentligen borde det stå Låtar där det står Skivor, men det tar vi nån annan gång.
För övrigt har jag nog glömt en hel massa, men det ger sig nog.

Lovelovelovelovelove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0