Saknar

En vecka sedan. Kan det bero på att jag skaffat mig en pappersblogg, en så kallad dagbok? Det har inget att göra med att jag blivit allergisk mot el och datorer eller liknande, jag ville bara ha något att skriva på, något som jag vet att det finns en chans att det alltid blir kvar. Jag går i min morfars fotspår, jag är hans flicka och fortsätter med iakttagelser över regn, sol, födelse och sorg, och kanske vissa funderingar om ålder och att känna sig gammal.

På en vecka:
Har jag och C tittat på M&E&F&M&Es (vilken jättefamilj de är mot lilla C&mig!) nya hus
Har jag jobbat några dagar
Har vi ätit fulmat två gånger
Har jag varit förkyld i halsen, och utvecklat min första öroninflammation
Har jag varit på akuten och träffat en snäll doktor
Har jag svettats orimligt mycket, utan att haft på mig träningskläder
Har jag sett många finfina avsnitt av Fraiser

Dessutom, idag faktiskt, har jag tagit hand om bilderna från Peace&Love, några blev bra, andra belv suddiga, men de hjälper ä'ndå mitt minne att uppleva Dom andra om och om igen...

För övrigt saknar jag en viss dam, hela sju och ett halvt år gammal, som är det snällaste och finaste som finns. Snart är vi nog vänner på riktigt, hon och jag. Efter apotekstbesöket idag ska jag inhandla fint brevpapper och skriva några rader till henne. Jag tror, om hon inte gjort ännu större framsteg sen sist, att hennes mamma får hjälpa henne att staka sig igenom brevet. Jag hoppas att hon får hela kungariket och så många prinsar hon vill när hon blir stor, för det är hon värd.
Jag saknar även en viss...inte herre, men väl miniatyrmänniska!, som jag ännu inte kan kalla vän, men han är ändå min...nästan-brorson. Lille F växer så det knakar (inte knarkar, även om det nästan verkar så med den viktökningen - 400 gram istället för beräknade 200!), och snart kan jag nog hålla om honom utan större besvär. Jag längtar efter den tid då jag kan hålla honom i handen medan vi tar en promenad, bara han och jag.



För övrigt har en av mina...ja, vad säger man? Blodidoler? gått och gjort min dröm. Gängat sig i Las Vegas. Och feter herr Cs nya favoritfilm igår kanske jag är närmare min dröm - vem vet? Check it out anyways.

Och nej. Jag har inte sett Sex and the city än. And I hate the fact! Någon out there som erbjuder min sällskap?

Om ni undrar varför jag då och då blandar in engelska friskt som tätt är det för att jag tränar. Mister Andypandy, vår favoritengelsman, kommer till Sweden i höst! Heja! Jag ska dra med herr C och träffa honom, självklart!

Och till dig, bara dig, stronge herr R: Hoppas din semster blir solig, att Spanien erbjuder mer än Paris (?) och att din finaste vän snart kommer hem till dig! (Jag saknar dig nog litegrann , men vill inte gärna ringa förrän jag hör någrolunda vettigt igen, om ungefär fem dagar alltså.)



Visst känns det som att kärleken väntar?
 


Ps. När man har öroninflammation står man över småsaker som stavfel. Ds.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Kom till Örebro på lördag så kan du se den med mig! :) Jag och syster yster ska äntligen se den då!

2008-07-06 @ 12:24:29
Postat av: Herr R

Det var på tiden att ett litet livstecken visade sig på bloggen :) Hoppas du har fått rejäla grejer mot öroninflammationen. (Eller kanske inte riktigt så rejäla grejer du fick när du var runt 15 och hade lunginflammation eller vad det var. För det hade väl kraft att droga en elefant..)

Ja, på lördag sticker jag till sydligare nejder i några dagar och inleder därmed den längsta semester jag har haft sen jag gick i skolan, blir hela 6 v..

Krya på dig nu!

2008-07-06 @ 12:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0