Pluggpaus

Den kortklippande frisören berättade att de hade haft en kund som pluggade till socionom samtidigt som hon var tvåbarnsmamma. Ämnet kom upp när vi frisörpratade om vad jag pysslar med om dagarna.
Hon sade i alla fall att den här kunden hade ett strängt schema att följa, för att helt enkelt hinna med allt pluggande. Hon hade en förmiddagsrast (15 min), lunch (30 min) och en eftermiddagsrast (15 min). Däremellan pluggade hon duktigt, till och med när hon var hos frisören läste hon alltså. Hon kunde då ta ledigt vissa dagar, barnens studiedagar och så vidare.
Suck.
Sådan är alltså inte jag.
Förvisso har jag inga barn, och kan då plugga lite när jag vill, men jag har ändå en obehaglig känsla av att hon pluggade betydligt mycket mer än vad jag gör.
Detta irriterar mig, samtidigt kan jag inte förmå mig att göra mer än vad jag redan gör.

Jag vet på ett ungefär vad jag ska prata om nästa vecka. Inte ord för ord, ännu har inte ens ett stoplmanus växt fram. Men jag har en stadig grund att stå på!
Därför tar jag en låååång pluggpaus tills ikväll, då jag ska försöka lägga upp scheman.
Imorgon blir det fortsatt jobb med scheman på förmiddagen, sedan fika och sedan blir det anatgligen helg.
Förhoppningsvis tar jag med mig plugget in i helgen.

Suck. Igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0