"Hemma"

På grund av tandläkarbesök är jag hemma på gamla Tallstigen idag och imorgon. Det är alltid lika mysigt/konstigt att svänga in på denna lilla återvändsgränd såhär i juletider, för gatan är pyntad som om grannarna tävlade. Tävlar om vem som hänger upp mest ljusslingor runt sina små knutar, tävlar om vem som förbrukar mest el, tävlar i vem som får mig mest varm innombords. I likey.
På tåget hem lyssnade jag på Harry P, och sov en smula. Jag är beroende av båda denna vinter. Kanal 5 känner mitt behov och sände den första (andra) av tre (fem) filmer igår. Fillelille hedrade Harry P med att tokintensivstirra i en halvtimme på filmen (TVn?) innan han däckade för natten.
Och uppsatsen går framåt, jag börjar bli mer och mer nöjd med den. Precis som med julklapsinköpen; två till avklarade idag.

Nu snart kommer mamma&pappa hem från soliga Thailand. Då kommer julen oxå, det känner jag bestämt på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0