Avslut

Nästnästsista dagen på året. En utvärdering någon?
En födelse, två besked om cancer,  ett dödsfall, ett besked om en ny födelse under 2009. Två små resor, minst en ny riktigt bra vän, en viktig kurs avslutad och klarad galant. Ett viktigt beslut, ett till år med vackre herr C, en otroligt fin återförening mellan två fina vänner och ett tredje hjul som kommer bli en lika viktig vän.
Det var det mesta. Även om det funnits superbra stunder så blir det skönt att lägga 2008 till arkivet, eller hur man nu säger.
Så, vad väntar 2009? En miniflytt till ett land nära oss, minst tre glada besök då lille Fille ska flyga för första gången, två 60årsresor, kanske en till resa med Den Lilla Familjen, kanske en resa till Det Stora Landet i Öst, en förhoppningsvis lugn höst med en läskig C-uppsats efter en fartfylld vår, och till slut en lika bra juldag som den som var för inte alls många dagar sedan.

Jag pratade nyss med stronge herr R, utvärdering av juldagen, om svårigheterna med hans framtida jobb, problemet med singlar och livet i största allmänhet, och vi kan inte nog prata oss lyriska över juldagen. Kanske var den så rolig för att jag inte alls var peppad, kanske var den så rolig för att jag skulle orka tycka att juldagen fortfarande är en fin dag, fast det var herr Js sista dag hos oss. Kanske var det för att fulla människor ibland kan vara mycket lyckligare och snällare än de är i vanliga fall. Kusin M gjorde min natt när han rånade sin egen bank ofrivilligt, och herr S var som vanligt fruktansvärt okänslig i sin framfart, något som alltid är underhållande!

Nu ska jag lägga sista orden till essayn, sedan gå och handla blåbärssoppa åt herr C. Eftersom han är tvilling så har hans tvillingbror självklart också magsjuka. De är allt bra lika, de där två herrarna F, fast de egentligen inte vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0