Home again

And right back to the enligh studies! Yippie... Eller också inte? Känndes märkligt att vakna upp i en kall lägenhet, gå upp och kolla ut bara för att se åttagradig dimma, och sedan fixa sin egen frukost...
Konsigt vad man (jag, i alla fall) vänjer sig. Nyss var det rutin att vakna i ett varmt men kolsvart rum, smyga ut på balkongen och hämta in handduk och badkläder, lyssna efter grannarnas uppvaknanden och sedan gå ner til lfrukost och bad i kortaste kjolen och svalaste linnet.
Tur vi har minnen.
Och det blir nog bra det här också. Jag har vant mig vid att hela tiden få nya kursare, att varje termin lära känna nya vänner och bekanta. Det var bara förra hösten jag slapp, då kära fröken A och Willy Wonka gjorde mig sällskap.
Vem blir det i höst? Vem ska nu svära över grammatik med mig? Om tre månader har jag förhoppningsvis ett svar.



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0