Angående jobbcykelsånger

Jag har ingeting att skriva idag egentligen, mest en anteckning till mig själv inför nästa sommar:
Bra cyckla-till-jobbet-låtar tidigt på morgonen, helst innan klockan sex, men innan sju funkar också bra är:
Dolly Parton - Nine to five
Tommy Körberg - Fattig bonddräng

Det finns dock en viss risk i att lyssna på herr Körberg en tidig, halvsolig och sådär somrigt ljus morgon; man - jag! - får lätt en tår i ögonvrån av någon anledning. Kanske har det att göra med att morgonen är så smärtsamt vacker och musiken sådär sorgset bra, eller också har det att gör amed att jag tänker på allas vår Astrids begravning när jag hör den, och därför kommer att tänka på min egen lilla mormors hejdå i kyrkan. De var så lika. Och samma gubbe spelades, nästan, på deras begravningar. Fast Tommy kom inte till hennes, men han fanns där, eftersom han är den enda som gjort Anthem riktigt bra. Det var svårt att höra att det verkligen var just den låten genom orgelns tjut, men det gick tillslut.

Detta tänker jag på när jag cyklar till jobet, tidigt om sommarmorgonen, 2008.
Nu vet du det, jag 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0