Plugg, ensamhet och mycket fundersamhet. Och så en undran om popcorn.

Jaha. Jag ska alltså egentligen plugga nu. Plugga är just nu lika med "skriva ner några funderingar om några frågor om brittisk och amerikansk kultur". Jag citerar: "make clear and consise notes as you will then be required to give in your written responses"...
Tjena.
Tjenare Kungen, till och med.
Vi ska dessutom analyse och andra läskiga ord. I "clear and conise notes"...!
Jag har så här långt skrivit tretton rader om absolut ingeting. Rader jag, bör tilläggas, är mycket nöjd över.
Därav tjenare.

Jag är dessutom ensam hemma, vilket gör det hela ännu lite svårare eftersom jag inte har någon att ta raster med/på.
Herr C fick ett av sina vanliga brutala infall och åkte därmed på snabbvisit till Gävle med broder M för att gå på hockey. Äckligt spontant om ni frågar mig.
Sååå, jag bloggar istället för att växla några ord med honom.

Jag ska för övrigt vara med och rätta de nationella proven i svenska (B). Wuhu!!
Men. Hur ska det gå? Klarar jag det?
(Jippie, den glada nyheten ger upphov till ännu en sömnlös kväll som går över i natt. Utan att jag somnat, alltså. Just great.)

För övrigt; hur ofta kan man äta popcorn?
En gång om dagen borde väl vara lagom?
Trots att jag inte spinnat, inte ens lite. Men, jag har sprungit i trappor. Och cyklat fram och tillbaka. Då kanske det är legitimt?


 Ett fint minne från det sista grammatik seminariet vi hade. Skönt men ändå sorgligt...


Internet, med tillhörande datorer, är mycket märkligt. Plötsligt började en massa nya flikar öppna sig, precis när jag hade lagt upp bilden på termosen. Jag fick såklart inte bort dem, och hela datorn hängde sig. Då tryckte jag av den.
Och! Hör och häpna! När jag loggade in här igen, efter lite om och men med uppstarten av kära gamla Acer (jo, det är en sådan fuling jag har), fanns allt jag skrivit kvar!
Sådant är lustigt. Som om jag råkat spilla kaffe över alla mina papper (om detta vore en pappersdagbok), och sedan när jag väl torkat bort den bruna sörja, fanns orden kvar. I nyskick.
Det skulle väl aldrig hända??

Undrens tid är inte förbi, go vänner!

(Nu måste jag skriva om det skottska folkets historia. Clear and consise. Det är mitt motto.)
GUD FÖRBJUDE!

Kommentarer
Postat av: Linda Jansson

jo jag tror man kan äta popcorn minst en gång om dagen... frågan är bra hur mkt choklad som är rimligt å äta på en dag.... hoho... Linda har inte alls ätit sjukt mkt chokld idag inte ;) Kram!

2007-10-16 @ 20:47:40
URL: http://www.nogg.se/lindajansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0