Sommardöden

Jag är inte död, men bloggen har varit det. Eller legat i koma kanske, eftersom den tydligen är återuppstånden nu igen. Lite som Jesus alltså.

Detta har i alla fall hänt under sommaren:
1. Min soon-to-be-man fyllde 30, vi firade, som vi alltid gör, med champange! Såklart. Det var dagen innan midsommar, så då passade vi på att först fika med närmaste vännerna och sedan dra ner till alla föräldrar i Avesta. Mycket mysig midsommarhelg med tillhörande kalas för tvillingarna följde.
2. Chewbacca åkte på kollo och vi på festival till Borlänge. Det var mysiga dagar, men inget sensationellt spännane må jag säga. Jag upptäckte två nya band (Mumford&sons och Other lives, båda lite sådär folkpoprock som typ Fleet foxes), så något fick jag ju ut av det.
3. Jag fastade. Det var jobbigt de första dagarna men sen gick det strålande. Mammas gamla Rutiga kokboken fick visa vägen. Det var precis efter festivalen, och nu håller jag på och trappar upp ätandet. Jag tror att det är bröllopsnerverna som kommit igång för nu är det all about mat och träning känns det som. (Men det går nog snart över.)
4. Vi planerar i största allmänhet. Maten börjar falla på plats, dekorationer och blommor och sådant tjafs också, så det känns tryggt. Snart drar vi till Österlandet och grejar kläderna också, tjoho!

I helgen är det 30+30-årsfest här, så städandet är i full gång. Och ja, JAG ÄLSKAR'T.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0