Kors i taket!

Det är höstlov, hujedamej vad gött! Inga elever, men skitlånga dagar som mest går åt till att diskutera det man aldrig aldrig hinner annars. Skriva en och annan PP (OBS! ej power point), rätta igenom en massa grejer med nya betygssystemet och lära sig nya system för sitt liv.

Imorgon åker vi till Skavsta, sedan bär det av mot Tintins hemland. Vi ska väl kolla in kissande pojeken, säga att vi äntligen är In Bruges, äta choklad och moules frites, men mest ska jag leta Tinti9n-avtryck. Hoppas på något av en hysteri nu med nya filmen.

Och mitt framtida flickebarn namn är inte helt ovanligt, hela 197 damer och 33 herrar i Sverige heter detta. Nåväl, så jävla unik vill jag inte vara, jag tycker bara det är fint. Dessutom gillar jag att hylla världslitteraturens(/kulturens) höjdare i mina...avkommor. (Jag skulle vilja döpa mitt framtida gossebarn till typ Luke eller Draco eller Etienne eller så, men jag antar att det namnet får gå i fortbollens tecken. OBS! dock ej Pelé, vägrar't!)

Kommentarer
Postat av: herr R

Tjena! Intressant att du upplever att folk har åsikter om ditt jobb, känns som att jag känt av samma sak.. Angående lönen;

Jag tjänar 20 000 kr/mån+ob..

Det ska tydligen vara på väg upp till 21 300 snart, men det verkar dröja..

För kännedom. (som vi säger inom branschen)

Bara att jämföra!

Ha det bra!

R

2011-11-01 @ 19:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0