Att bara vilja ha höstlov ungefär hela året om

Jag längtar ungefär lika mycket som eleverna till höstlov nu. Jag vill sova, mysa i min stora mysdräkt, planera lite och bara vara. Tyvärr är höstlovet redan fullbokat, som tur är det resa som gäller. Vi tar med gamlingarna till Bryssel för att äta moules frites (musslor och pommes), kolla på den kissande pojekn, åka till Bruges/Brygge, kanske handla, kanske prata lite franska (obs! övar en smula i sexans lärobok så jag lovar inget), kanske bara trivas. Så något slappande i min "onepiece" blir det inte, men det blir säkert fint ändå.

Det är i alla fall ganska mycket på jobbet nu, kanske till och med mer än förra året, även om jag trivs ännu mer nu. Jag har likosm fått ett till rum, vilket känns fint eftersom jag nu har typ dubbelt så många höns att kackla och planera med.

Men ja. Jag saknar det jag inte hinner, jag saknar det jag aldrig haft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0