19 dagar

Jag har varit ledig i en hel liten evighet. Min första betalda semester är över, och även om det är trevligt att den är över kommer jag sakna den, den h'r lilla evigheten.

Den 22a rusade jag omkring på stan med alla andra julklappshysteriska människor, men jag överlevde.
Den 23e städastädastädade jag järnet inför jul, oh mys!
Den 24e var det JULAFTON, yummie.
Den 25e fortsatte julen litegranna.
Den 26e åkte hela familjen Wallenlöv plus Chewboe, hem till Hallsberg, och jag och stronge herr R kollade på Robin Hood (den från det glda nittiotalet).
Den 27e var jag ledig i Hallsberg och läste nästan hela Hypnotisören, den var bra.
Den 28e, på kvällen, underhölls hela familjen Wallenlöv i Arboga hos finaste barnbarnen.
Den 29e var Chewboes mormor ledig, så då var vi SJÄLVKLART på IKEA och Marieberg.
Den 30e kom fine herr C ner, då köpte vi skidor.
Den 31a var det GOTT NYTT ÅR och vi åkte skidor.
Den 1a gjorde vi inte så mycket, i alla fall inte jag (herr C åkte en halvmil på sina nya skidor).
Den 2a åkte vi hem till Dalarna igen.
Den 3e spelade jag mest spel, tror jag.
Den 4e föröskte jag ta tag i mitt liv.
Den 5e lagade jag en mycket tjusig trerättersmiddag åt min finaste man.
Den 6e var vi lediga tillsammans, men jag minns för mitt liv inte vad vi gjorde.
Den 7e försökte jag IGEN ta tag i mitt liv, men det gick sådär igen.
Den 8e var vi på lilla Vs dop och herr C skar sig i handen så vi missade middagen och satt och hängde på akuten.
Den 9e försökte jag njuta av den sista lediga dagen genom att städa och tjuväta tårta hos lille Vivip.

Och där var min första semster i 19 meningar.
Jag som trodde att dessa dagar skulle vara en hel liten evighet, och de var de visst också! Men imorgon ska jag föröska ställa om till normaltid, och inte den här lata semestertiden, som för övrigt har genomsyrats av finaste Cougar Town.
Och ni vet väl att det bästa sättet att ladda upp för en ny jobbvecka är med scones? Inte? pröva, du kommer gilla't!

Kommentarer
Postat av: Toffs

Mentor är toppen, och jag har ett riktigt rivjärn till mentor! Som dessutom är grymt mån om mig, så jag känner mig jätteuppskattad. Tror dock att jag blir lite bomullerad på grund av att skolan är så skyddad. Är ju inte som din arbetsplats alls, här är ALLT så elevnära... Fick höra efter en dag med niorna att jag går för fort fram, för att jag på en lektion lät dem göra ett test och på nästa lät dem jobba med nästa projekt. Tror att det mest är ovana...



Jag är grymt pratsjuk men det är ju så inihelsike kallt och jag är inte ledig många minuter på veckan, och jobbar dessutom till tidigast halv fyra varje dag utom på fredagar... Men jag dejtar gärna nån dag om du har tid, så jag får prata av mig ;)

2011-01-13 @ 21:09:41
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: Toffs

Och jo, FEN gick mkt bra. Vi körde på att översätta Nothing else matters och Nothing else I can say... Fantasilösa fröken...=) Men de behöver träna på översättning...

2011-01-13 @ 21:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0