Gräsrötter

Häromkvällen roade vi oss med att föröska mörda några av de monstermaskrosor som tagit över delar av vår gräsmatta. Vi fick upp ungefär tre meter rötter på köpet, något jag tyckte var både äckligt och fascinerande. Rosor i all ära, maskvarianten är inte mina favoriter...
Ibland undrar jag om vi verkligen klarar av att göra detta till vårt drömhus med tillhörande drömträdgård...
Vi ska i alla fall försöka pilla upp maskrosebladen och maskroserötterna så fort de ens vågar sticka upp, i sann pappa Wallenlöv-anda.



Jag är så trött nu. Jag vill bara sova, och bara inte tänka. Jag klarar inte mer, jag blandar ihop datum, tider och platser. Det märks att mina pluggår snart är över, för nu orkar jag inte med fler overkligehetsnära uppgifter...


Ja tack, jag vill gärna vara tillbaka i Liverpool nu
(Och ja, min mest hypade stad för tillfället, för er som missat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0