Pole pole

Jag längtar till hösten, då jag kanske kanske jobbat min sista sommar på Willys, och kanske kanske faktiskt har ett riktigt jobb. Jag vet ju vad jag vill, borde jag inte då lyckas med det till slut?



Helgen började bra, egentligen redan i fredags med sista VFU-dagen. Vi firade med teater, Berthold Brechts Den goda människan från Sezuan. Den var bra men lite flummig, det tyckte både jag och eleverna. Jag gick in i helgen med tusen tankar...
Själv tror jag att jag blir en god människa genom att jympa då och då, därför gick jag och fröken syster Jojo på melodifestivalpasset på friskis i fredags. Oh vad roligt det var! Det vill jag göra igen, trots att de knappt spelade Salems finfina låt.

Mamma&pappa var här i helgen för att kolla på skidspelen, mycket mysigt, både för mig och för Chewbie (som älskar sin mormor!). Igår var det jättevårigt med åtta plus och sol, idag var det snöstorm.

Vad är lämplig söndagsmiddag för ett lagom lat (latt?) par i 26årsåldern (vår medelålder)?


Mamma och Chewbie på skidspelen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0